La diversificació de mercats

Per Jesús Domingo

DSC_0505La diversificació de mercats una de les prioritats del sector de fruites i hortalisses per a 2018

Fepex informava que l’exportació espanyola de fruites i hortalisses fresques a la Unió Europea (UE) va créixer un 3%, situant-se en 9.484.000 d’euros, l’adreçada a països europeus no comunitaris va créixer un 5%, amb 274.300.000 d’euros , i a la resta del món va créixer un 1%, totalitzant 480.600.000 d’euros, segons dades del Departament de Duanes i Impostos Especials, corresponents al període de gener a octubre de 2017, en comparació amb els mateixos mesos de 2016. Es mantenen sense canvis els percentatges de les principals àrees de destinació: el 93% del total a la UE, el 2,5% a països europeus no comunitaris i el 4,5% restant a països extra-europeus, de manera que la diversificació de mercats segueix sent una de les prioritats de FEPEX per 2018.

La Comissió Europea també ha plantejat la importància de diversificar mercats i en el Reglament (UE) 2017/2393 del Parlament Europeu i del Consell, que ha entrat en vigor l’1 de gener i que recull la part corresponent a agricultura i desenvolupament rural del denominat Reglament Òmnibus, contempla la inclusió d’accions promocionals per diversificar mercats. En concret, en l’article 4, relatiu a les modificacions del Reglament (UE) número 1308/2013 pel qual es va crear l’organització comuna de mercats dels productes agraris, amplia les mesures de gestió de crisi de les organitzacions de productors i les seves associacions per incloure activitats destinades a diversificar i consolidar els mercats de fruites i hortalisses.

En el període analitzat, de gener a octubre de 2017 comparat amb el mateix període de 2016, Alemanya i Països Baixos han registrat creixements interanuals del 5%, totalitzant 2.658 milions d’euros i 816.600.000 d’euros respectivament, mentre que França i el Regne Unit han registrat retrocessos del 2% en els dos casos, totalitzant 1.782 milions d’euros i 1.384 milions d’euros respectivament.

Suïssa és el primer mercat extracomunitari de les fruites i hortalisses espanyoles, amb 181 milions d’euros, un 7% més i Brasil és el segon, amb 79,6 milions d ‘euros (-13%).

En aquest període destaca el creixement de les exportacions a Canadà, amb 39,8 milions d’euros (+ 18%) i al continent asiàtic creix Aràbia Saudita amb 47 milions d’euros (+ 21%) davant del retrocés de Emirats Àrabs Units, amb 49,8 milions d’euros (-9%).

Xina ha registrat també una evolució positiva en el període analitzat, on s’han exportat fruites i hortalisses per valor de 21,4 milions d’euros (+ 49%).

Font: Fepex

Anuncis

Un pensament sobre “La diversificació de mercats

Escriu un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s