Interporc sobre el porcí espanyol al consumidor sud-coreà

Per Jesús Domingo

porc 1Els consumidors sud-coreans tenen un profund desconeixement de l’origen de la carn que consumeixen, de manera que hi ha grans oportunitats de diferenciació impulsant la ‘marca Espanya’ com a garantia de qualitat i confiança per incrementar les vendes en un mercat que és avui el novè consumidor de porcí a nivell mundial.

Així ho va assenyalar ahir a Madrid el director de INTERNACIONAL de la Interprofessional del Porcí de Capa Blanca (Interporc), Daniel de Miguel, en la jornada Hispano-Coreana celebrada a la seu del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació.

De Miguel ha incidit que un dels principals objectius del sector porcí espanyol a Corea del Sud “és posar en valor la marca Espanya i la importància de l’origen de la carn, pel que el nostre repte està en oferir als consumidors una major informació sobre els elevats estàndards de qualitat, seguretat i traçabilitat del porcí espanyol, ja que són característiques que ens han convertit en un dels líders a nivell mundial “.

En l’acte, organitzat per Interporc en el marc de la Missió Inversa que realitza la interprofessional amb periodistes de Corea del Sud, s’han desgranat alguns dels aspectes necessaris per a consolidar les exportacions de porcí al país asiàtic.

Óscar Rodríguez, cap d’Àrea de la Subdirecció General d’Acords Sanitaris i Control en Frontera del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA), ha exposat que cal “superar les diferències culturals i adaptar-nos millor a les necessitats i gustos d’un mercat la demanda de porcí es troba en creixement “.

Així mateix, ha explicat que per exportar és “un requisit imprescindible disposar d’un acord sanitari que ho permeti, ja que sense ell no és possible per molt que hi hagi acord entre operadors”. En aquest sentit, ha manifestat que hi ha molts productes espanyols preparats per sortir a l’exterior però no disposen d’aquest acord.

Per contra, el porcí, gràcies a un model de producció que assegura seguretat i qualitat alimentària en tots els seus productes, “disposa del certificat sanitari que garanteix que tot el que surt d’Espanya està en perfectes condicions”.

Per la seva banda, Sebastià Díaz Carmona, expert en investigació i tècniques de mercat de l’empresa Opera GB s’ha referit a les oportunitats del porcí espanyol al mercat sud-coreà: preus més competitius; creixement del consum; coneixement favorable del porc de capa blanca; i associació de la carn de porc a un aliment saludable, d’acord amb les actuals tendències del mercat.

Espanya, tercer proveïdor mundial de porcí a Corea del Sud

Les exportacions del sector porcí a Corea del Sud van aconseguir el 2017 les 68.592 tones i els 168 milions d’euros. El 80% de les vendes van correspondre a carns fresques o congelades, el 14% a menuts i la resta a pernils, espatlles, cansalada i embotits curats i cuits.

En els últims 10 anys Espanya ha multiplicat per quatre les seves exportacions de porcí a país asiàtic, que és el novè consumidor de porc a nivell mundial, i s’ha convertit en el tercer proveïdor de porcí només per darrere dels EUA i Alemanya.

 

Anuncis

Escriu un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s