Interporc porta la carn de porc a Vietnam

Per Jesús Domingo

La Interprofessional del Porcí de Capa Blanca (Interporc) ha desenvolupat un extens programa d’activitats a la prestigiosa fira ‘Food & Hotel Hanoi’, que es va celebrar al Centre Internacional d’Exposicions de Hanoi, on més de 200 companyies de 20 països i regions,  s’han donat cita per presentar una àmplia varietat de productes i serveis a milers de compradors interessats.

 En aquesta acció, que forma part de l’ambiciós programa d’internacionalització que la Interprofessional està duent a terme al continent asiàtic, Interporc va comptar amb un estand propi en el qual va incloure un programa complet d’emocionants competicions culinàries, conferències, tallers i seminaris, al marc d’un extens aparador de productes que abasta 4.300 m2.

Entre les activitats desenvolupades, Interporc va dur a terme una trobada empresarial a l’Hotel Melià de Hanoi; reunions B2B; showcookings de productes espanyols de porcí; degustacions de productes de porcí de capa blanca i demostracions de tall de pernil de la mà del tallador professional, Diego Ferreras.

Food & Hotel Hanoi sorgeix amb la idea de complementar les edicions celebrades en anys anteriors de la fira Food & Hotel Vietnam a la ciutat de Ho Chi Minh, per tal d’oferir una ruta directa als exportadors i proveïdors internacionals de les indústries de la alimentació i hostaleres emergents del nord del Vietnam.

Vietnam, cinquè major mercat del món en porcí

El mercat vietnamita de carn de porcí és de gran rellevància a nivell mundial: és el cinquè major mercat en consum global; i el cinquè mercat asiàtic en consum per càpita darrere de la Xina, Hong Kong, Taiwan i Corea del Sud.

En aquest sentit, Interporc inclou diverses accions de promoció en aquest país per donar suport a les empreses espanyoles de carn i elaborats del porc blanc, les vendes a Vietnam han crescut en els últims deu anys més d’un 1.700% en valor, amb una facturació superior als 7 milions d’euros, i més d’un 1.300 % en volum, amb més de 7.000 tones.

Així mateix, el mercat vietnamita de carn de porc es presenta com un mercat força interessant per als productes espanyols, a causa de l’entrada en vigor de l’Acord de Lliure Comerç entre la UE i Vietnam; així com la tendència creixent de consum d’aquest tipus de carns al mercat, que es preveu que tingui una taxa d’augment superior al 6% anual. Això s’observa en el creixement que mostren les exportacions espanyoles a aquesta destinació, la qual cosa es considera segueixi amb la mateixa tendència.

Destaca la seva elevada i creixent població, pel cada vegada més gran nivell d’ingressos, pel creixent pes específic de la població urbana i de la classe mitjana i per l’indubtable procés de canvi cultural que es ve observant, entre d’altres nombroses raons a valorar. A més, la població vietnamita té un gran arrelament en el consum de carn de porcí, principal font proteica del sistema alimentari nacional.

Cal també assenyalar l’estratègica posició geogràfica del Vietnam, en fer frontera amb la Xina i Laos, i per la seva relativa proximitat a Tailàndia, Hong Kong, Singapur, Indonèsia, Malàisia i Filipines, la qual cosa li confereix especials característiques com a plataforma d’accés a aquests mercats.

Anuncis

Escriu un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s