Busca incrementar la presència del vi

Per Jesús Domingo

La Interprofessional del Vi de Espanya busca incrementar la presència del vi en hostaleria

Un cop més, el vi s’ha acostat a l’hostaleria de la mà de l’Organització Interprofessional del Vi (OIVE) d’Espanya (OIVE). Després l’acció del #terraceoconvino del passat estiu, OIVE va idear per a final d’any una nova iniciativa anomenada # Vinéfilos de la qual ja es coneixen els resultats. Segons l’informe encarregat al Grup Bent, s’estima que amb l’activació de #Vinéfilos les vendes de vi dels locals participants es van veure incrementades al voltant d’un 24% de mitjana respecte l’any anterior.

Iniciativa ben acollida per l’hostaleria i consumidors

Les comandes #Vinéfilos van recórrer els 80 locals, seleccionats prèviament per a l’acció, repartits en cinc ciutats del país: Madrid, Barcelona, ​​Sevilla, Oviedo i Gijón. Durant els caps de setmana del 23 de novembre al 15 de desembre, es va proposar als clients que es trobaven consumint vi un joc de preguntes sobre cinema i sèries en què es podien aconseguir entrades de cinema, subscripcions a la plataforma Netflix o sopars gratis en els propis establiments de la campanya.

Amb aquesta acció s’ha aconseguit un consum total de 17.640 copes de vi repartides entra les cinc ciutats amb una mitjana de 1,97 copes / persona. L’informe destaca que Astúries (Oviedo i Gijón) va liderar el consum acumulat arribant a suposar un 36,5% del total de copes consumides.

A més dels bons resultats pel que fa a venda de vi, tant els hostalers participants com els propis consumidors van mostrar gran interès i van acollir molt bé aquesta iniciativa que persegueix dinamitzar el consum de vi a l’hostaleria.

Hostaleria, pilar estratègic per al vi

La proposta # Vinéfilos se suma a la d’#terraceoconvino, una altra acció que OIVE va desenvolupar a l’estiu, en els mesos de juny i juliol que també va recollir bons resultats. En aquesta ocasió la proposta es va dur a terme en 100 locals d’hostaleria de 8 ciutats espanyoles (València, Alacant, Barcelona, ​​Bilbao, Saragossa, Sevilla, Madrid, i Màlaga).

L’hostaleria és un pilar estratègic per al sector del vi. En l’última dècada s’ha passat de 461 milions d’hectolitres de vi consumits el 2007 als 280 de 2017, segons dades de l’Observatori Espanyol del Mercat del Vi. Per això, l’Organització Interprofessional del Vi d’Espanya ha anat desenvolupant al llarg de 2018 accions per incrementar la presència del vi en aquest canal amb molt bons resultats el que s’allargarà en els propers anys.

Anuncis

Escriu un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s