3a potència mundial en porcí

Per Jesús Domingo

El sector porcí espanyol es consolida com 3a potència mundial amb 2,1 Mt exportades

El sector porcí espanyol tanca un any 2018 marcat per l’estabilitat i consolidació de les bones dades assolits en els anys anteriors i lleugers increments, tant en la producció, superior als 4,5 milions de tones, com en les exportacions, amb 2, 16 milions de tones.

Així ho ha avançat a Madrid el director de la Interprofessional del Porcí de Capa Blanca (Interporc), Alberto Herranz, que ha destacat que les vendes a l’exterior del sector porcí van marcar un altre registre històric en volum el 2018, en créixer un 3,3% , mentre que en facturació es va mantenir estable, amb 4.826.000 d’euros, xifra lleugerament inferior a la de l’exercici anterior.

Herranz ha subratllat el significatiu creixement de les vendes a països extracomunitaris, que es van incrementar prop d’un 8% en volum, amb 854.481 tones; i un 1,2% en valor, amb 1.784 milions d’euros. Pel que fa a les exportacions a la Unió Europea, es van incrementar en un 0,6%, amb més de 1,3 milions de tones, el que representa més del 60% del total exportat. França segueix sent el nostre principal mercat comunitari, seguit de Portugal, Itàlia, Alemanya i el Regne Unit.

Pel que fa a productes, ha afegit que el 85% de la nostra facturació exterior prové de la venda de carns fresques, refrigerades o congelades, i despulles, un percentatge molt similar al de l’any passat, i ha ressaltat la “importància de l’incrementa de les exportacions de pernils i paletes guarits, que van créixer un 10% en volum i més d’un 7% en valor, en tant, es tracta de productes de gran valor afegit “.

Destacat increment de les exportacions en els darrers 5 anys

Alberto Herranz ha assenyalat la “extraordinària evolució del sector porcí en els últims 5 anys”. Des l’any 2014 fins 2018 el sector ha incrementat les seves exportacions en un 47% en volum i un 36% en valor fins a arribar als 4.826.000 d’euros.

Ha subratllat que Espanya ven més i millors productes del porcí al món, gràcies a l’aposta per la qualitat i varietat i a l’adaptació de les nostres empreses als gustos i tendències dels consumidors tant espanyols com dels països en què estem presents i en els que contribuïm a fer ‘marca Espanya’. Així mateix, el director de Interporc ha indicat que “bona part d’aquest èxit internacional es deu a la implementació del model de producció més exigent del món en matèria de sostenibilitat i benestar animal”.

Anuncis

Escriu un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s