S’exporta el 78% de la producció d’userda

Per Jesús Domingo

El 31 de març passat de 2019 va donar per finalitzada la campanya oficial d’userda deshidratat 2018/19. Aquesta campanya s’ha tancat amb una producció de farratges deshidratats de 1.352.505 tones, que representa un descens en la producció d’un 7% en comparació de la 2017/18, segons dades de la Asociación Española de Fabricantes de Alfalfa Deshidratada (AEFA).

En gairebé totes les CCAA la producció ha disminuït, amb un significatiu descens en les indústries de Catalunya i Aragó, amb unes caigudes del 16 i 14% respectivament. Andalusia amb un -9% i Navarra amb una baixada del 8% confirmen el descens de la producció.

Al costat positiu, Castella i Lleó ha recuperat unes xifres de producció molt interessants i creix un 105% respecte a l’última campanya, el que ha ajudat a pal·liar el descens en el global del sector.

El 78% de la producció es va destinar a la fabricació de bales o bales d’alfals deshidratat, quedant el 22% restant per granulat o pellets.

En el pla comercial, l’exportació segueix sent el motor de les vendes, amb un percentatge superior al 78% del total de producció de la campanya. Les exportacions d’alfals deshidratat durant la campanya van aconseguir 1.124.823 tones. El principal destí del nostre producte segueix sent Emirats Àrabs Units amb un total de 461.000 tones subministrades. En segon lloc se situa la Xina amb 236.000 tones, seguit de França Jordània i Itàlia, amb 70.000, 51.000 i 46.000 tones respectivament.

Cal destacar el increment de les vendes a Irlanda i el Líban amb 37.000 i 34.000 tones d’alfals deshidratats despatxades.

El format més demandat pel mercat internacional és la bala amb un total de 805.740 tones, sent la resta (319.082 t) en format pellet.

Des AEFA es valora la campanya com complicada al camp i amb una producció d’alfals molt baixa. Al costat positiu, comercialment la campanya es pot considerar acceptable, ja que després d’uns primers mesos una mica fluixos, el final de campanya ha resultat esperançador. L’Associació considera que el futur depararà interessants oportunitats en els mercats internacionals. Es creu necessari incentivar el cultiu de d’alfals per tenir més produccions en els propers anys, i poder atendre la demanda internacional, ja que a més d’oferir bones rendibilitats a l’agricultor, té grans avantatges des del punt de vista mediambiental i social.

Anuncis

Escriu un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s